איתמר בק ופקידי הקבלה / 25.12.18/ תיאטרון תמונע ת"א / מאת: אורי "מיקסמונסטר" ורטהיים

ביום שלישי, ה 25.12.18 ראיתי את איתמר בק ופקידי הקבלה עולים מדרגה והופכים ללהקת בלוז עם פוטנציאל בינלאומי המוכנה לחרוש פסטיבלי בלוז ברחבי העולם. נגנים טובים שמכירים ומרגישים אחד את השני. וירטואוז אחד (אסף אחיטוב על הבאנג׳ו) ותופעת טבע אנושית בדמות איתמר בק, שחי את הבלוז ומשתמש בו, ממש כמו נביאי הבלוז הגדולים, ככלי לריפוי ונחמה. כמוזיקה לריקודים ומחשבה עמוקה. לשיכורים, סטלנים, מדוכאים ונכים.

זה יהיה צבוע מצידי להתעלם מהעובדה שאיתמר נכה (חיפוש קצר בגוגל יתן לכם את הפרטים המדוייקים), והעובדה שהוא מנגן טוב מאוד בגיטרה וברגעים מסויימים בהופעה אף קם ורוקד, נותנת לבריאים שבינינו פרופורציה ולמוגבלים שבינינו (ולא מעטים אכלסו את תאטרון תמונע ביום שלישי) השראה ותקווה, כמו שאמרה פזית אחרי ההופעה (והיא ראתה כנראה 2000 הופעות בעשור האחרון) – "איתמר, בזכותך אני הולכת לכתוב שירים ולהיות זמרת״.


איור: נמרוד פרידמן

היה זה מופע ההשקה של האלבום הנושא את שם הלהקה. לכן, קצת על האלבום.
בספטמבר 2017 הגיע אלי איתמר עם הערוצים המוקלטים של האלבום הנ״ל. בהקלטות עצמן, שבוצעו בתמימות ובאהבה על ידי סטודנטים לסאונד ממכללת כינרת (מיכאל גרניק ואביחי בניסטי) עדיין לא היתה ממש להקה. המתופף הוחלף באמצע ורב העיבודים התגבשו ממש בזמן ההקלטות. הטקסטים הנוקבים השנונים והאירוניים הובילו את העניין וקנו את ליבי ושכלי.

״כל אחד, כן, כל אחד, רוצה נכה מחמד״ שמעתי אותו שר על קצב גוספל מהיר בשיר נכה מחמד.
או ״שליטה באנגלית יתרון, זה מה שנכתב במודעה במקומון״ הוא מתלונן כאשר לא התקבל להיות פקיד קבלה במלון (״העבודה בעמידה ואתה הרי נ…נ….נ… נכון?״), עקב חוסר יכולתו לעמוד על שתי רגליו. טקסט מצמרר זה מושר על גבי מקצב בלוז שיקגו סטייל.

בקיצור, ידעתי שאני רוצה לקחת חלק, והסכמתי לקחת את הערוצים האלו ולהפוך אותם למוצר לגיטימי בסטנדרט רדיופוני, במהירות שתתאים לתקציב הנמוך שהיה בנמצא. וכך, בערך תוך ארבעה ימי עבודה, סיימנו את ההקלטות (ואז פגשתי גם את גיל הבסיסט ואת אסף) המיקסים והמאסטרינג.

לפני שנה בדיוק, בדצמבר, היה המאסטר מוכן וחיכה שנה ליציאה לאור. שנה, שבמהלכה התגבשה החבורה, שיפרה את הביצועים, עבדה על שירים חדשים והגיעה להשיק את האלבום הראשון שלה, כקבוצה הדוהרת אל הנצחון ומעמידה בצל את האלבום שהקליטו שנה וחצי לפני כן. כך צריך.

על הדרך, זכו שני שירים באלבום לקליפים מצויינים והאלבום כולו יצא בהפצה מסודרת של קמע. מבין ארבעה שירים חדשים שבוצעו בהופעה בלטו בעיני 'אלישבע כ״ץ' המונומנטאלי ובלוז השיכור האיטי אך מסחרר (נושא שלא נס ליחו בבלוז). יש בהחלט לפחות שתי סיבות מצויינות לחכות לאלבום השני!

ברגעים מסויימים, הבטתי בבק וחשבתי לעצמי – הוא פאקינג בלוזיסט אמיתי. הוא כאן כדי להשאר. אני הולך לראות אותו שר ורוקד את הבלוז שלו גם עוד 40 שנה והוא רק ילך וישתבח עם השנים.

פקידי הקבלה: איתמר בק, גיל הילמן, איל מיטלמן, אסף אחיטוב, אלון תבורי.
התארחו בהשקה: גיא דגן על קרש הכביסה והפסנתר, ואביטל תמיר מלהקת OSOG על המנדולינה.
סאונד: מיה טל
תאורה: רעי גסטר

לעמוד הבנדקאמפ של הלהקה

ניתן לצפות בכל ההופעה, בבלוג של יובל הראל הצדיק:

קליפ לשיר "נכה מחמד":

קליפ לשיר "שירותים":

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s